Välkommen till oss!

I vårt församlingshem finns lokaler lämpliga för möten och fester för högst 150 personer. Kyrkan ligger på gångavstånd. Stor parkeringsplats finns bredvid huset. Alla lokaler ligger i bottenplanet och kan användas av rullstolsburna. Hörslingor finns i båda samlingssalarna. Alla lokalerna nås genom en foajé så huset har en väl sammanhållen planlösning.

Hjärtstartare, brandsläckare och brandfilt finns i kapprummet. Brandsläckare och brandfilt finns även i köket.

Församlingshemmet sett från kyrkan

Stora salen rymmer upp till 100 personer och lilla salen upp till 45 personer. Salarna kan möbleras som hörsal eller som matsal med flexibel möblering. Det finns ett välutrustat kök.

Hos oss samlas begravningsgäster till minnesstunder i stora eller lilla salen. Vid barndop och bröllop dukas upp till glädje och fest för stora och små. Fria golvytor inomhus är också bra vid födelsedagskalas, examensfester, knytkalas eller släktträffar. I stora salen går det bra att dansa.

Utöver hörslingorna finns högtalare, mikrofoner, CD-spelare och möjlighet att koppla in dator eller andra ljudanläggningar.

Datorn kan kopplas till projektor i stora salen där det också finns filmduk att rulla ner.

Bygdens föreningar och företag använder församlingshemmet för möten och sammankomster. Kyrkan har regelbunden verksamhet i huset, t.ex. öppen förskola, Kyrkis, syförening och kyrkkafffe.

Skriv gärna ut vår folder Bygdens hus – Klicka här