Prislista 2023

Prislista Närkes Kils Församlingshem – max 150 personer

Under skolterminerna är lokalerna reserverade för Församlingens barnverksamhet, för närvarande tisdag kl 9 – 11 och torsdag kl  9 – 12 samt 14 – 16. Då sker ingen annan uthyrning.

I övrigt kan lokalerna hyras:
A. För möten/sammankomster några timmar dag- eller kvällstid, t ex styrelsemöten, informationsmöten, mindre medlemsmöten. Endast enklare förtäring t ex kaffe.

B. För fester eller andra sammankomster som bara sträcker sig över en dag t ex årsmöten, födelsedagsmottagningar eller liknande. Lokalen skall vara tillgänglig för annan uthyrning dagen före såväl som dagen efter.

C. Stora fester då lokalen skall förberedas dagen före och då städning kan ske först dagen efter t ex bröllop, 50-årskalas eller liknande. Lokalen är då tillgänglig från fredag kl 16 till söndag kl. 15. Möten/sammankomster med fler än 80 personer tillkommer en avgift på
20 kr/person för det antal som överskrider 80.

Lokaler A B C
Lilla Salen 250 kr   700 kr 1 500 kr
Stora Salen 500 kr 1 000 kr 2 500 kr
Hela huset 750 kr 1 500 kr 3 500 kr
Fler än 80 personer tillkommer en avgift 20 kr per person 20 kr per person 20 kr per person

Lokalerna är renoverade sedan några år och utrustade så att de inte skall skadas då de dekoreras för t ex bröllop. Väggarna är försedda med lister och upphängningskrokar så att och man skall kunna hänga upp bilder eller liknande på väggarna temporärt. Det är absolut förbjudet att spika i väggarna. Likaså finns på listerna i Stora Salen, krokar så att man kan spänna trådar mellan väggarna för t ex ballonger. Observera dock att löst hängande föremål kan starta larmet. Likaså att inte kombinera nedhängande dekoration med levande ljus.

I hyran ingår tillgång till utrustning i huset såsom möbler, bild- och ljudanläggning i
Stora salen, ljudanläggning i Lilla salen, köksutrustning inklusive porslin samt städutrustning och hygienpapper. Vita dukar kan hyras för 150 kr/st. eller köp av pappersdukar som har kvalité som påminner om tyg. Det går även hyra enklare bord (15kr/st.) och stolar (5kr/st.) för fester på annan plats. I undantagsfall även porslin
och då enligt överenskommet pris.

I hyran ingår inte städning utan den som hyr förväntas lämna lokalen i välstädat skick. Städning kan köpas till priset 300 kr/tim.

Hjärtstartare finns i entrén.

Huset larmas så snart man låser övre låskolven i entrédörren. Nycklar lånas ut till den som hyr, det är alltså inget kodlås

Hyresavtal med prislista 2023